Fysioterapia- ja Osteopatiapalvelu Balanssi
Palvelut Hinnasto Henkilökunta Yhteystiedot Yritys Tuotemyynti

Fysioterapia

Tuki- ja liikuntaelimistön fysioterapia

Fysioterapialla ennaltaehkäistään ja parannetaan tuki- ja liikuntaelinongelmia. Näitä ovat esimerkiksi niska-hartiaseudun ja alaselän lihas- ja nivelperäiset vaivat sekä polven, lonkan, olkapään, nilkan ja ranteen kiputilat. Päänsärky, huimaus, puutumisoireet, ryhtiongelmat ja leikkausten jälkeinen kuntoutus ovat myös hyvin tavallisia fysioterapiaan hakeutumisen syitä.

Hoitokeinoina käytämme sähkö-, lämpö- ja kylmähoitoja, akupunktiota, hierontaa, venytyksiä, osteopaattisia nivel- ja nikamakäsittelyjä, lymfaterapiaa ja MDT-terapiaa.

Toimintakyvyn parantuessa ja oireiden lievittyessä tuemme asiakkaan omatoimista harjoittelua yksilöllisellä harjoitusohjelmalla. Silloin kun asiakas tulee lähetteellä, hoito ja harjoitusohjelma suunnitellaan yhteistyössä lähettävän lääkärin kanssa.

Pitkäaikaissairaiden ja vaikeavammaisten fysioterapia

Fysioterapialla ylläpidetään ja parannetaan pitkäaikaissairaiden toiminta- ja liikuntakykyä, kun taustalla on liikunta- ja toimintakykyä heikentävä tapaturma tai sairaus kuten aivohalvaus, selkäydinvamma, lihassairaus tai muu neurologinen sairaus.

Fysioterapian tavoitteet laaditaan yksilöllisesti asiakkaan ja muiden hoitavien tahojen kanssa niin, että asiakas pystyy mahdollisimman hyvin selviytymään arkisista toimistaan ja elämään mahdollisimman hyvää elämää.

Teemme pitkäaikaissairaiden fysioterapiaa mm. Kelan, Kuntayhtymä Kaksineuvoisen ja vakuutusyhtiöiden maksusitoumuksilla. Tarpeen mukaan teemme kotikäyntejä asiakkaan kotiin, päiväkoteihin ja hoitolaitoksiin. Yksilöllistä allasterapiaa toteutamme Härmän Kuntokeskuksen allasosastolla.

Purentaelinten fysioterapia

Hoidamme leukanivelperäisiä kipuja ja purentaan liittyviä toimintahäiriöitä fysioterapian keinoin yhteistyössä hammaslääkäreiden kanssa.

Purentahäiriön tyypillisiä oireita ovat esimerkiksi aamupäänsärky, säteilykivut otsassa, ohimolla ja silmien takana, kurkun alueen kireyttä tai kuristavaa tunnetta, leukanivelkipua tai naksumista, korvaoireita ja niska-hartiajännitystä.

Fysioterapiassa hoidetaan purentalihaksia kevyin ottein, normalisoidaan leukanivelen toimintaa ja ohjataan helpottavia liikkeitä. Joissakin tapauksissa hammaslääkäri voi tehdä purentakiskon helpottamaan oireita.

Hyvänlaatuisen asentohuimauksen hoito

Hyvänlaatuisen asentohuimauksen aiheuttaa tasapainoelimen korvakäytäviin kertynyt sakka. Paranemista voidaan nopeuttaa yksinkertaisella ja täsmällisillä liikeharjoituksilla, joita asiakas voi jatkaa omatoimisesti kotona kunnes huimaus helpottaa.